7.04.2013

Sen = Ben !




Fatih Terim'in Mersin İdman Yurdu maçında gösterdiği reaksiyon o kadar konuşuldu ki  u yazıyı yazmayacaktım , yazmak sorunda kaldım.

 Fatih Terim'i savunmayacağım ama orada ben olsam ben de aynısını yapardım demekten de çekinmiyorum. Neden mi ? Çünkü ben de televizyon başında çıldırdım , sinirlerime hakim olamadım , arkadaşımla telefonda konu üzerine snaiye saniye mesajlaşıp dertleştim , hakeme tepki verdim , rakibe tepki verdim , tuttuğum takımın futbolcusuna tepki verdim. Ben , futbolu sadece futbol olarak görmeyen ve bu olguyla yaşayan bir insan olarak mutlu olmanın hakkını , adaletin kendisini yaşamak istedim ve reaksiyon gösterdim.

Peki diğerleri ne yaptı ? Rıdvan Dilmen maçtan sonra "Fatih Terim'e yakışmadı" dedi. Milyonların izlediği bir kanalda her Galatasaray galibiyeti sonrası asabiyet dersi veren , işine gelmediği zaman istediği yorumları yapan , Galatasaray'ın mağup kapattığı bir ilk yarı sonrası hiç duymadığımız kadar samimi duygularını açıkladığı o konuşmalar internete düşen Rıdvan Dilmen ekledi ; "Yahu altı üstü bir maç , şampiyon olursun olmazsın ne olacak ?"

Yüzeysel gitmeyelim , genelin konuştuklarından bahsedelim. Herkes "Türk futbolu kötü durumda" diye bağırıyor. Neymiş , Galatasaray maçı kazanmış ama çok şey kaybetmiş. Bunu Şenol Güneş 2 sene boyunca bağıra çağıra söylerken futbolumuz çok mu güzeldi ? Şenol Güneş gibi tertemiz bir futbol adamının takımına saman altından "maça yattı" imalarını yapanların yüzü kızardı mı ? Rakipleri tehdit eden , hakemleri tehdit eden , futbolcuları saha içinde tehdit edenler futbola çok mu yakıştı ?

Herkes her şeyi bir kenara koyup dürüst olsun. Televizyonlarda , gazetelerde yahut arkadaş ortamlarında caka satabilecek kadar efendi değil kimse. Sen de ezeli rakibinin avrupa maçlarını rakibi destekleyen , en ufak bir hakem hatasında küfürü basan , sen de futbolu futboldan fazla yaşayan insansın. Bu senin başına gelmedi diye ahlak bekçisi kesilmenin ; geçmişi , geleceği ve hatta bugünü unutmanın hiçbir karakteri yok. Futbolu sadece futbol olarak görüyorsan , heyecan duymuyorsan , cebindeki son parayı takımının formasına vermekten rahatsızlık duyuyorsan senin zaten bu tartışmalarda hiç olmaman gerekir.


Sen bensin , ben de sen.

Hiç yorum yok: