2.02.2014

Ersun Yanal Analizi - Cevap

Dün yazmış olduğum Ersun Yanal'a Dair Ufak Bir Analiz yazısını tepkiler olmuş. Özellikle "Bu istatistikler hiçbir şey ifade etmez, sadece 5 sezon verileriyle bir sonuca varılamaz" savı üzerine yazılanlara cevap verme ihtiyacı hissetim.

Öncelikle yazıda Ersun Yanal'ı eleştirmedim, tamamen gerçek istatistikler verdim. Fenerbahçe taraftarlarından bazılarının lig başında eleştirdiği Ersun Yanal'ı tempolu futbolu için övdüğüm de oldu. Fakat verdiğim sezonları kriter kabul etmemek, 14 senedir bu işi yapan bir insanın kariyerinin 5 senesini hiçe saymak anlamına geliyor.
Bütün sezonlara tek tek açıklamalar bulmayı da mantıklı bulmuyorum; neticede bir takımın "futbol oynamayı bıraktılar" gibi bir açıklaması olamaz. Örneğin Hagi'nin Galatasaray'ın başında ilk dönemi ve ikinci dönemine baktığımızda sahada değişen çok şey olmamasına rağmen tabloda değişen çok fazla şey vardı. Evet iki dönem arasında çok fazla etken farklılığı mevcuttu fakat bu büyük bir takımın ilk 6 içine bile girememesini mazeret kılmaz. Üstelik Ersun Yanal örneğinde tekrar eden bir durum söz konusu, bu durum da bir gerçeklik ilkesine işaret eder.

Şimdi basit bir örnekle bana karşı yazılan yazıya sayılarla cevap vereceğim.

2008-2009 sezonunun son 6 haftasında takımın başında Ersun Yanal yoktu denmiş. Takımın bütün hazırlık kamplarını yaptıran ve takım kadrosunu kendisi oluşturan bir teknik direktör son 6 hafta olmasa ne değişir? Yine de bir bakalım;


29. Hafta Lider Sivasspor 3-0 M
30 Hafta 8. Kayserispor: 4-1  G
31. Hafta 17. Kocaelispor 1-3 G
32. Hafta 6. Bursaspor 1-0 G
33. Hafta 11. Eskişehirspor 2-5  G
34. Hafta 4. Fenerbahçe 1-2  M

Bu başarılı sayılabilecek tabloyu da Ersun Yanal'a yazıyorum, sonuç çok değişken değil. Buna ek olarak Manispsor döneminde yaşanan sakatlıklar için bu düşüşlere sebebiyet veren kondisyon yüklemesi yorumu da yapılabilir.

Bütün bu söylediklerime rağmen elbette Fenerbahçe başarılı bir grafik çiziyor ve takımın teknik direktörü Ersun Yanal. Nasıl ki bu istatistikleri yazdım, 5 sene sonra bugünün istatistiklerini de yazarım.

Hiç yorum yok: