1.09.2013

Türkiye'de Spor

 
İşimin gücümün pek olmasından yazamadım, zaman zaman üşendim. Üzerine çok şey yazılacak nice maçlar, nice olaylar yaşandı ama atladım. Misal; Galatasaray - Fenerbahçe, Bayern Münih - Chelsea ya da ne bileyim Fenerbahçe ve Beşiktaşın aldıkları cezalar.

Şu an yazmama sebep Bilgin Gökberk'in bugün kaleme aldığı yazısıdır.

Ne güzel demiş; "Çapulcu Out, Dopingçi In"


Ben de konu hakkında yazayım bir şeyler.

Memlekette işini iyi yapan, hakkını veren, dürüst olan, saygı duyan, yetenekli, profesyonel, çalışkan, sevgi dolu, ileri görüşlü, anlayışlı olmak yine çıkmaz sokak.
Sorun Nevin ya da Süreyya değil, sorun TFF ya da başka bir kurum da değil; sorun olayın tam kendisi.

Hani klasik bir tabir vardır "Topçu dediğin Brezilya'dan çıkar" diye, yalanan daniskası! Ben top süremeyen Brezilyalı futbolcu da gördüm ki ülkemizde bolca vardı, siz de görmüşssünüzdür. Oysa bizim ne gençlerimiz vardı zaman zaman, kayboldular ama hangi zaman? Mesela Batuhan Karadeniz, ne ara Anadolu topçusu oldu? Cafercan Aksu vardı, hani geleceğin Hakan Şükür'ü olan, ne oldu da kulüp bulamayacak hale geldi? Olcan Adın için yerli Alex dedik, Alex hala Alex ama Olcan'ın gittiği yol arpa boyunu pek az geçmedi mi?
Bütün bu isimlerin ve dahasının olağandışı bir durumla karşılaşmış olması mümkün mü? Hadi sakatlık, kötü bir başlangıç, form düşüklüğü, uyum sorunu ya da bir şeyler... Neden u17'de yıldızlarımız dediğimiz bu çocuklar şimdi yaşıtlarından bu kadar geride kaldılar?

Eğitim sanırım.

Doğru yerlere doğru kişileri getir(e)memek, yönetememek, geliştirememek ve nihayetinde eğitememek. Bundan 5 sene önce Muhammed Demirci'yi ana haber bültenlerine konu eden zihniyetin ürünü olarak, çirkin bir sorumsuzlukla eğitememek. Maç çıkışında soluğu barda alan futbolcular 17 yaşındaki futbolcuları sorumlu tutmak olmaz, sorumlu onları idare etmekle yükümlü olan hocalarının. Eğer bir sporcu özel hayatına dikkat etmiyorsa, müsabaka esnasında yeterli mücadeleyi göstermiyorsa, rakibine saygılı olmuyorsa ya da en sonuncusu doping kullanma ihtiyacı hissediyorsa bu en son olarak sporcunun hatasıdır. Keşke iyi sporcu olmanın önce iyi insan olmaktan geçtiğini antrenörlere anlatsak, öyle antrenörler yetiştirsek.

Umarım bir gün öyle olur; öyle ya da böyle.






Hiç yorum yok: